keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Vuosi 2014

Vuoden ensimmäinen päivä alkaa painumaan iltaan.
Mieheni ollessa Ruotsissa kotijuhlissa ystäviemme luona, ohitin itse vuodenvaihteen tosiaan sairaalassa,
Sain olla tosi kivan porukan kanssa yöllä töissä...skoolasimme mehua sairaalalaseista, nauroimme ja halasimme. Juttelin puhelimessa perheeni kanssa ja mieheltäni sain mitä ihanimman tekstiviestin...on niin hyvä tuntea rakastettu ja arvostettu juuri sellaisena kun on. Uuden Vuoden alkaessa.

Vuosi 2014 tulee olemaan taas jännittävä vuosi meille, rakennus- ja muiden projektien kannalta.
Lisäksihän sitä vuoden vaihteessa tekee lupauksia (rikottaviksi?), mutta sanon kuin Maria Montazami:
"Jos saa pidettyä Uuden Vuoden lupauksen kaksi viikkoa, voi olla tyytyväinen itseensä."

Minä lähdin kuitenkin ystäväni FB-haasteeseen mukaan: hän on herkkulakossa 77 päivää (eli sai niin monta tykkäystä) eikä syö siis tuona aikana jäätelöä, joka on hänen suurin paheensa. Minulla on useampi pahe...karkit, kakut jne. Laskujeni mukaan maaliskuun lopussa saan taas syödä herkkuja...lisäsin aikaan 8 päivää helmikuussa jolloin olemme reissussa. Kyllä siellä Täytyy paikallisia herkkuja maistella, vai mitä?

Uuteen Vuoteen liittyy aina uudet kalenterit, tyhjät kalenterisivut jotka pikkuhiljaa täyttyy suunnitelmilla, unelmilla, tehtävillä jne. Elämällä. Minulle kalenteri merkitsee paljon, ja ostan mielellään seinäkalenterin jota katselen mielelläni.

Viime vuonna minulla oli Marjolein Bastin kuvittama kalenteri:
Minun mielestä hän on loistava kuvittaja ja kuvat sopivat hyvin juuri kalenteriin.
Tuomaan hyvää mieltä.
Tänä vuonna halusin suomalaisen kalenterin...:
Joululahjaksi tein kalenterin Winstonista, se otettiin riemulla vastaan:
Ja laukussa kulkee aina mukana, oma henkilökohtainen kalenteri.
Ilman sitä on melkein kuin eksyksissä--- vai mitä?
Tämän vuoden kalenteri on mielestäni niin kaunis...sellainen silkkisen tuntuinen, tuulahdus vanhoista ajoista ja ripaus itämaisuutta. I like.

Tämän päivän kohdalla kalenterissa lukee: Uusi Vuosi. Nattevakt (yövuoro).

Näissä tunnelmissa lähdenkin nyt kiirenvilkkaa ensin Winstonin kanssa ulos, sitten vastasyntyneitten teholle yöksi. Sain juuri puhelun että minut tarvitaan yöksi sinne ...

Toivotan sinulle Oikein hyvää ja siunauksellista Uutta Vuotta ja vuoden ensimmäistä iltaa...

Nähdään!

Milli

4 kommenttia:

  1. Kauniita kalentereja. Minulla on Martta Wendelinin kuvittama seinäkalenteri, ihana!

    Meillä meni yö lopulta aivan ihanasti! Mosse nukahti pöydän alle, kun pelasimme lautapelejä. Pelasimme niitä sitten monta tuntia, mutta se kannatti, kun Mossella oli hyvä!

    Halaus,
    Hanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä mietin valtavasti tämän vuoden ja sen Martta Wendelinin kalenterin välillä. Lopulta en osannut päättää vaan annoin äitini tehdä sen.Eli hän sai valita kalentereista itselleen mieluisen ja minä pitäisin toisen. Äiti valitsi sitten sen Wendelinin...se oli kooltaakin hänelle soppelimpi. Ja sehän on myös hyvin kaunis...Wendelin oli myös suurenmoinen kuvataitelija ja mielelläni tutustuisin hänen töitään esittelevään museoon Tuusulassa. Ehkä ensi kesänä?

      Poista
  2. Ilman muuta on lupa lomalla tehdä poikkeus tuon uuden vuoden lupauksen suhteen :). Sehän on aina sallittua, mutta kyllä sekin on ok, jos pysyy kaksi viikkoa. Mulla oli tarkoitus joka tapauksessa alkaa taas jätskilakkoon, kun mulla ei vaan ole mitään järkeä sen syönnissä :). Laskin juuri, että maailiskuun 18 on mulla jätskipäivä :).

    T:Ode :)

    VastaaPoista
  3. Mulla meinas lipsahtaa jo eilen. Yö pikkuvauvojen teholla oli todella kova, en kerennyt syödä enkä juomaankaan mitään...paitsi raportin aika kupin kahvia. Nousin ratikasta ulos, ja ajattelin rutiininomaisesti: Nyt olet kyllä ansainnut pikkukarkkeja...on verensokerikin niin alhaalla. Olin jo menossa sisälle kun muistin! Hyvä niin, koska nyt olis mennyt vain vajaa vuorokausi ja sitä ei oikein kannattais sitten hehkuttaa onnistumisena. Kai ? Hankala täällä sairaalassa kun joulun aikaan monet järjestöt ja vanhemmat ostavat kaikenlaista hyvää meille lastenklinikan työntekijöille...

    VastaaPoista