keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Terveysministerin sairaalapuhe

Moi taas!

Nyt on asiat pompanneet taas talojutuista sairaanhoitoon:). Norjassahan on aika uusi hallitus ja sen mukana uusi terveysministerikin.
Hän piti eilen ensimmäisen sairaalapuheen joka luonnollisesti kiinnosti laajasti. Hän kertoi mitä hän aikoo uudistaa /kehittää norjalaisessa erikoissairaanhoidossa - poliittiset tavoitteensa ja odotuksensa.
NRK (vastaava kuin Yle) kuvasi puheen ja näytti koosteen. Puheen ensin luin (pitää hoitotyöläisenä olla sen verran kiinnostunut) ja katsoin sitten TV-koosteen.
Puhe pidettiin luonnollisesti meidän sairaalan auditoriossa, mutta kyllä hämmästyin kun alkukuva oli juuri meidän lääkehuoneesta: minun pomot kuvassa tekemässä lääkeliuosta. Meillä on "dobbelkontroll", kun teemme liuoksia/ annamme lääkkeitä. Eli pitää hyväksyttää ja saada allekirjoitus kolleegalta ennenkuin saa antaa potilaalle. Muuten ei niin kehittynyt systeemi kuin uusimassa suursairaalassa, jossa kaikki lääkkeet on viivakooditettu ja annetaan vasta scnnauksen jälkeen.
Ei mun pomot tavallisesti koskaan ole lääkehuoneessa, mutta ehkä kukaan tav. hoitaja ei suostunut kuvattavaksi? Heitä molempia haastateltiinkin, ennen ja jälkeen puhekoosteen. Maailma on pieni:).
Jos kiinnostaa niin voitte katsoa tästä,  oikea pätkä tulee heti, eikä vie kuin muutaman minuutin:).
Minulla on muuten hyvät pomot ja olen ylpeä heistä...!
                                                 Norjan terveysministeri Bent Høie.

Kuvassa on siis minun "ylin pomoni".
Nähdään taas,
toivoopi Milli

Ps. Jos on vaikea ymmärtää norjaa puhuttuna ja kiinnostaa mitä ministeri sanoi niin huikkaa:)

1 kommentti:

  1. Onpas teill aika suloinen terveysminusteri ;).

    T:Ode

    ps. Huomasin juuri, että mulla on jäänyt joistakin kommenteista allekirjoitus, joten se olen siis minä :D.

    VastaaPoista