maanantai 6. tammikuuta 2014

Tähti tähdistä kirkkain

Tänään vietetään loppiaista, jota alkuaan vietettiin Jeesuksen syntymäjuhlana mutta varhaisesta keskiajasta lähtien sen aiheena on ollut kolme tietäjää jotka suuri tähti johdatti osoittamaan kunnioitustaan juuri syntyneelle juutalaisten kuninkaalle.
Päivän kunniaksi otin muutaman kuvan joulutähdistä jotka valaisevat ikkunoita täällä Oslon Majorstuen-Fagerborgin kaduilla:
Kuvausapulaisena minulla oli luonnollisesti Winston.
Ihan kävelymatkamme aluksi satoi suuria "hiutaleita" joita olin nähnyt ikkunasta ja melkein ryntäsimme koiruuden kanssa ulos. Lumi osottautui kuitenkin raskaaksi räntäsateeksi joka suli ennenkuin pääsi juuri maahan asti.
Ennenkuin olimme taas kotona, tihkutti jo ihan vettä...

Joulutähti on mielestäni yksi kauneimpia joulukoristeita.
Ja minulle tulee usein (aina:)) mieleen tähtiä katsellessani tuo kaunis, kaunis joululaulu:
"Tähden tähdistä kirkkaimman..."
Minulla tulee tosiaan usein noita lauluja mieleen eikä se ei jää siihen. Ne eivät siis ainoastaan tule mieleen vaan ihan huomaamattani ellen lauleskele niin ainakin hyräilen niitä.
Kaikenlaisissa tilanteissa - kun laitan ruokaa, siivoan, neulon, autossa, Winstonin kanssa kävelyllä...onneksi mieheni mielestä se on kodikasta sen jälkeen kun ensin tottui siihen:).
Joskus ihan huomaamattani hyräilen (ja lauleskelen) myös töissä... Vauvat kyllä tykkää, muista en tiedä, haha. On kai se vähän outoa:)
Näin sitten kerran dokumentin nykyään jo ex-pääministeristämme Jens Stoltenbergista jossa kerrottiin että hän on kova hyräilemään itsekseen.
Huomasin olevani tapani kanssa ihan isojen poikien liigassa ;D.

Joten vapaasti vain tänäänkin hyräilin
...tähden tähdistä kirkkaimman 
mä toivoisin hohtavan 
taas Joulun sanomaa...

Tähän ihastuttavaan lauluun, loppiaisena,  on hyvä lopettaa tämän vuoden jouluhymistely
Onneksi Joulu tulee taas vajaan vuoden päästä uudelleen.

Oikein ihanaa pyhäpäivää sinne Suomeen - täällä loppiainen on muuten ihan tavallinen arkipäivä...ja minulla työyökin tulossa. Autan erästä kollegaa, joka välttämättä tarvitsi vapaata.

Nähdään taas!

Milli

2 kommenttia:

  1. Mä oon sellanen, että mulla tulee melkein joka sanasta/lauseesta joku lauul mieleen. Se voi olla ihan laidasta laitaan :). teen tuota, että alan laulaan niin myös kaikkialla. Jopa töissä Aluksi työkaverit olivat ihmeissään, mut nyt ne jo tietävät, et olen mä vaan :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin, sieltähän se tuli! Ja meidän kanssa samassa veneessä meidän ex-pääministeri. Googlaa Jens Stoltenberg. Mielestäni maailman ihanin poliitikko. Ja hyvä totuttaa nuo työkaverit ihan ajoissa tuohon, niin tosiaan oppivat suhtautumaan. Yks työkaveri sanoi että tietää aina kun sää oot töissä, joko laulat tai naurat:). Kyllä minä töitäkin jossain välissä teen...kerkeän vähän yhtä ja toista siinä sivussa. Tänäkin aamuna olin meistä ainoa joka oli valmis kaikkien juttujen + aika paljon ekstrojenkin kanssa kello seitsemän: tehnyt liuokset päivääkin varten, ottanut verikokeet ym. Ilman stressiä, sen voin rehellisesti sanoa olevan mun vahvuus ja ehkä tuo lauleskelu auttaa? Ain laulain työtäs tee...
      Maisterityö ei vain ihan laulamalla paperille ilmesty:( Ihan kumma homma sinänsä, eikö se Väinämöinekin saanut vaikka mitä laulamalla aikaan?

      Poista