keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Kalenterivinkki nuutinpäivänä

Tänään on siis nuutinpäivä jolloin joulu perinteiden mukaan pakataan pois. (Meillä varmaan osa jouluvaloista saa palaa edelleenkin, ovat vain niin kauniita. Jossain päin Suomea kulkee Nuuttipukkeja...vähän niinkuin pääsiäisajan virpomista. En ole koskaan itse nähnyt.

Nuutinpäivän kunniaksi kuva mun joulumaalauksista Lastenklinkalta. Aku Ankka oli alunperin kesämaalaus mutta nopeasti vain muutin sen joulukuvaksi. (Huom. aurinkolasit, haha).
Olaf on toivottu kuva - hirveen suosittuja nuo Frozen-filmin hahmot. Vieläkään en ole katsonut filmiä, mutta noita hahmoja olen maalannut vaikka kuinka paljon. Maalailen nimittäin usein "palkinnoksi" lapsille vaikka jonkun tutkimuksen jälkeen. Joskus ihan muutenkin vain...

      Tuo hiirikuva on tältä vuodelta. Tuo taulu on sellainen tavallinen piirtotaulu? johon me kirjoitetaan joka päivä niiden nimet jotka ovat vuoroissa. Minä koristelen sitä. Joulunaikaan teen tällaisen kalenterin...(päivämäärän saa tietenkin muuttaa).  Se on muuten ihan tosi hyvä ja selkeä joulukalenteri, kannattais olla kotonakin. Helppo, helpompi toteuttaa.

Samaahan voi käyttää muuhunkin...9 päivää etelänmatkaan, 16 päivää syntymäpäivään, kesälomaan jne. 
Useinhan se odottaminen on vähintään puoli iloa. Taidan tehdä meillekin. 
Olen maalannut kuvat peiteväreillä; kun ottaa paljon maalia pysyy ihan ok ja on kuitenkin helppo pestä pois. 

Jouluun on vielä yli 300 päivää joten sitä ei kannata vielä alkaa laskemaan. Olen koristellut taulunkin jo uudestaan. Otanpa kuvan siitä yöllä. (Menen siis töihin).
Hyvää nuutinpäivän iltaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti